آزمون بین المللی زبان روسی TORFEL – آموزش زبان روسی

تماس: ۰۹۱۰۴۹۷۱۸۳۰ – ۶۶۵۳۲۳۰۰

آزمون بین المللی زبان روسی – ТРКИ – TORFEL

یک آزمون است که توسط وزارت علوم روسیه برگزار می شود، آزمون تورفل (به روسی ТРКИ) آزمونی در سطح استاندارد جهانی است برای سنجش اطلاعات و توانایی افراد در زبان روسی. آزمون بین امللی زبان روسی TORFEL در بیش از ۱۰۰ مرکز نمایندگی در ۴۰ کشور جهان و در ۶ سطح مختلف С۲, С۱, В۲, В۱, А۲, А۱ برگزار می‌شود. گواهی این آزمون توسط بیش از ۱۰۰۰ سازمان (از جمله سازمان ملل) در انگلیس، یونان، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، چین، کره، لهستان، ترکیه،سوئیس، ایران و دیگر کشورها معتبر شناخته شده است.

این آزمون از سال ۱۹۹۲ پایه ریزی شد و بعد از سال ۱۹۹۸ برای ورود به دانشگاه های کشور روسیه شرکت در آن و اخذ گواهی تقریبا به صورت اجباری در آمده است.

نمایندگی مرکز آزمون انستیتو دولتی زبان روسی پوشکین در ایران مدرسه زبان روسی ایران است و آزمون ها بهصورت حضوری در مرکز تهران برگزار می شوند.

اگر بخواهیم سطح های آزمون بین الملی زبان روسی را با سطح بندی استاندارد اروپا مقایسه کنیم به صورت زیر بیان می شود:

سطح مقدماتی و پایه :  A1 و A2
سطح اول : B1
سطح دوم : B2
سطح سوم : C1
سطح چهارم : C2
اگر قصد ادامه تحصیل در رشته هایی مثل پزشکی و یا مهندسی در کشور روسیه را دارید و این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اید باید حتما خود را برای شرکت در آزمون بین المللی زبان روسی TORFEL آماده کنید. ارمنستان . ازبکستان . آذربایجان . تاجیکستان . استونی . لاتوی و لیتوانی … همگی دارای زبان ملی و رسمی روسی می باشند
مقایسه سطح های آزمون ТРКИ با آزمون ها مشابه زبان های دیگر

آزمون بین المللی زبان روسی ТРКИ سطح ALTE سطح CEFR آزمون ESOL آزمون آیلتس TOEIC تافل
سطح ۴ Level 5 C2 CPE ۷٫۵+
سطح ۳ Level 4 C1 CAE ۶٫۵-۷ ۹۵۰+ ۲۷۰+
سطح ۲ Level 3 B2 FCE ۵-۶ ۷۸۵-۹۴۹ ۲۲۷-۲۶۹
سطح یک Level 2 B1 PET ۳٫۵-۴٫۵ ۵۵۰-۷۸۴ ۱۶۳-۲۲۶
پایه Level 1 A2 KET ۳ ۲۲۵-۵۴۹ ۹۶-۱۶۲
مقدماتی Breakthrough A1 ۱-۲ ۱۲۰-۲۲۴

 

معرفی سطح های آزمون بین المللی زبان روسی ТРКИ

در جدول زیر توانمندی های لازم هر سطح آموزشی درج سده است که برای سنجش خود زبان آموزان نیز بسیار مفید هستند.

سطح صلاحیت ها توانایی های دارنده هر سطح حداقل دانش لغت ( حداقل لغات مورد نیاز(
مقدماتی (جزء سطح پایه( موفقیت در آزمون مقدمانی نشان دهنده صلاحیت در سطح مقدماتی زبان روسی است که متقاضی را در نیاز های ارتباطی مقدماتی در موارد محدودی از موقعیت های روزمره توانا می سازد. ۷۵۰
پایه موفقیت در آزمون پایه (پیش متوسط) نشان دهنده صلاحیت در سطح پایه زبان روسی است که متقاضی را در نیازهای اساسی ارتباطی در موارد محدودی از موقعیت های روزمره و ارتباطات فرهنگی توانا می سازد. این سطح برای بدست آوردن تابعیت روسیه مورد نیاز است.برای تحصیل در موسسات آموزشی روسیه کافی نیست به جز برای دوره های مقدماتی دانشگاه ها که برای خارجی ها برگزار می شود. ۱۳۰۰
سطح یک (متوسط( موفقیت در آزمون سطح یک نشان دهنده صلاحیت در سطح متوسط زبان روسی است که متقاضی را در نیازهای اصلی ارتباطی در موقعیت های روزمره ، ارتباطات فرهنگی ، آموزشی و حرفه ایی توانا می سازد. توانایی ورود به موسسات آموزش عالی و یک مورد الزامی برای دانشجویان رشته زبان روسی است . این سطح معمولاً بعد از یک سال از دوره پایه کسب می گردد. ۲۳۰۰
سطح ۲ (پیشرفته( موفقیت در آزمون سطح ۲ نشان دهنده صلاحیت در سطح بالای زبان روسی است که متقاضی را بطور گسترده و وسیعی در نیازهای ارتباطی در موقعیت های روزمره ، ارتباطات فرهنگی ، آموزشی و حرفه ایی توانا می سازد. توانایی بدست آوردن لیسانس (کارشناسی) ، فوق لیسانس(کارشناسی ارشد) و دکترا از دانشگاه های روسیه بجز در بعضی رشته های تحصیلی ۱۰۰۰۰
سطح ۳ (حرفه ایی( موفقیت در آزمون سطح ۳ نشان دهنده صلاحیت در سطح حرفه ایی زبان روسی است که متقاضی را به ارتباطی روان و سلیس در کلیه موقعیت های ارتباطی توانا می سازد. برای انجام تحقیقات علمی به روسی وتدریس روسی در دروه های سطح ابتدایی توانایی شرکت در زبان شناسی ، ترجمه ،ترجمه شفاهی ، ویرایش ، روزنامه نگاری، امور سیاسی (دیپلماتیک) و مدیریت در محیط های روسی زبانان و به دست آوردن دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در این زمینه ها ( به جز تخصص در زبان شناسی( ۱۲۰۰۰ ) ۷۰۰۰ تا از لغات پرکاربرد(
سطح ۴ (تسلط کامل( موفقیت در آزمون سطح ۴ نشان دهنده صلاحیت در سطح تخصص و تسلط در زبان روسی است که متقاضی در زبان روسی صلاحیتی مثل روس زبانان دارد توانایی به دست آوردن فوق لیسانس در زبان شناسی و انجام همه کارها در رشته زبان شناسی روسی ۲۰۰۰۰ ) ۸۰۰۰ تا از لغات پرکاربرد(

سطوح آزمون بین المللی زبان روسی

سطح مقدماتی А۱ (ТЭУ)
موفقیت در آزمون این سطح به این معنی است که داوطلب دارای حداقل سطح دانش زبان روسی است که برای موارد محدودی در ارتباطات روزمره کافی است. همچنین، گواهینامه سطح ابتدایی به این معنی است که داوطلب دانش کافی و لازم برای مطالعه بیشتر زبان و دستیابی به سطح بعدی (پایه) دانش عمومی زبان روسی را دارد.
سطح پایه A2 (ТБУ)
قبولی در آزمون این سطح به این معنی است که داوطلب دارای سطح اولیه دانش زبان روسی است که برای نیازهای اساسی ارتباطی در تعداد محدودی از موقعیت ها در حوزه های ارتباطی روزمره و فرهنگی کافی است. سطح پایه حداقل میزان دانش برای انجام هرگونه فعالیت حرفه ای به صورت محدود است. (وزارت بهداشت ایران حداقل داشتن این سطح را برای دانشجویان الزامی می داند)
سطح اول B1 (ТРКИ-I)
قبولی در این آزمون به این معنی است که داوطلب دارای سطح متوسط مهارت در زبان روسی است که به داوطلب امکان می‌دهد نیازهای اساسی ارتباطی را در زمینه‌های ارتباطی روزمره، آموزشی و حرفه ای مطابق با استاندارد دولتی روسی به عنوان یک زبان خارجی برآورده کند. گواهی این سطح برای پذیرش در موسسات آموزش عالی روسیه مورد نیاز است.
سطح دوم B2 (ТРКИ-II)
موفقیت در این آزمون به این معنی است که داوطلب از مهارت کافی در زبان روسی برخوردار است، که به داوطلب امکان می‌دهد تا نیازهای ارتباطی را در تمام زمینه های ارتباطی برآورده کند. تسلط به زبان در این سطح به شخص اجازه می دهد تا به عنوان متخصص در زمینه‌های مهندسی، فنی، انسانی و علوم طبیعی فعالیت‌های حرفه ای را به زبان روسی انجام دهد. این گواهینامه برای اخذ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد مورد نیاز است.
سطح سوم C1 (ТРКИ-III)
موفقیت در آزمون به این معنی است که داوطلب می تواند به عنوان یک زبان‌شناس، مترجم، سردبیر، روزنامه نگار، دیپلمات و مدیر در یک تیم روس زبان فعالیت های حرفه ای را به زبان روسی انجام دهد.
سطح چهارم C2 (TРКИ-IV)
موفقیت در آزمون این سطح به این معنی است که داوطلب در سطح بالایی از دانش زبان روسی و قابل مقایسه با زبان مادری صحبت می‌کند. این مدرک به شما امکان انجام انواع فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در زمینه زبان روسی را می دهد و برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته فلسفه ضروری است.

بخش های آزمون بین المللی زبان روسی

این آزمون برای سنجش اطلاعات زبانی در هر سطح شامل ۵ بخش نوشتاری، واژگان و دستور زبان، خواندن، شنیداری و گفتاری است.
بخش نوشتاری
هدف از این بخش آزمودن مهارت‌ها و توانایی‌های داوطلبان در بیان اهداف ارتباطی آنها به صورت نوشتاری با استفاده از اشکال و ابزارهای مختلف ارتباطی است که در سطح A2 در قالب نامه ای با موضوع اعلامی سنجیده می شود.
بخش واژگان و دستور زبان
این بخش از آزمون جهت بررسی حداقل میزان ذخیره واژگان و تسلط بر استفاده از آنها در ساختار دستوری زبان در حوزه‌های ارتباطی روزمره، فرهنگی و اجتماعی است.
بخش خواندن
این بخش برای آزمایش مهارت‌های درک متن با ساختارهای دستوری پیچیده، ابزارهای گفتاری مختلف و همچنین توانایی کار با متن است.
بخش شنیداری
برای سنجش توانایی درک شنیداری کلام از طریق بررسی اطلاعات مورد تبادل در گفتار: موضوع، ایده اصلی، اطلاعات اصلی و تکمیلی و مفاهیم کلام است.
بخش گفتاری: 
برای آزمودن مهارت‌ها و توانایی‌های تولید جملات مستقل و متناسب با موضوع پیشنهادی، ساخت عبارات بر اساس متن خوانده شده یا شنیده شده از ساختار و گرایش‌های معنایی مختلف و انتقال محتوا و ایده اصلی متن خوانده شده یا شنیده شده است.

برنامه های آموزشی و توضیحات مرکز آموزش:

مکالمه زبان روسی

زبان روسی جزء زبان هایی می باشد که یادگیری آن به ویژه در مکالمه زبان روسی بسیار مشکل می باشد. با وجود این دشواری، دپارتمان روسی موسسه زبان ایران روس با استفاده از اساتید مجربی که در روسیه تحصیلات آکادمیک داشته اند، مکالمه زبان روسی را به نحوی اموزش می دهند که زبان آموز از همان ترم های ابتدایی بتواند صحبت کند و درک مطلب معقولی از این زبان داشته باشد. در دوره ها ی آموزش زبان روسی در کنار کتاب های اصلی راه روسیه کتاب آموزشی تکمیلی و فیلم های آموزشی زبان روسی  جهت تقویت مکالمه زبان روسی  آموزان استفاده می شود. گرامر در قالب مکالمه و به شکل کاربردی آموزش داده می شود. در کلیه ی دوره های آموزش زبان روسی بعد از حدود ۸ تا جلسه برگزاری کلاس آموزش زبان روسی، یک جلسه بحث آزاد به زبان روسی جهت تمرین آموخته ها برگزار می شود.

آموزشگاه زبان روسی در تهران

مرکز آموزش زبان روسی ایران روس واقع در: تهران ، خیابان ستارخان ، خیابان نیایش ، روبروی بیمارستان حضرت رسول (ص) پلاک ۹۷ طبقه اول

آموزشگاه زبان روسی در کرج

مرکز آموزش زبان روسی ایران با همکاری مراکز آموزشی معتبر و اعزام مدرسان مورد تایید مدرسه زبان روسی

آموزشگاه زبان روسی در ایران

مرکز آموزش زبان روسی ایران با همکاری مراکز آموزشی معتبر و اعزام مدرسان مورد تایید مدرسه زبان روسی

دپارتمان زبان روسی آموزشگاه زبان روسی ایران روس با سابقه چندین ساله به عنوان مرکز بزرگ آموزش آکادمیک زبان روسی در سطوح مختلف به صورت عمدتاً گروهی کارنامه درخشانی در آموزش زبان روسی ازخود به جای گذاشته است.
یادگیری زبان روسی اصلاً سخت نیست.
سخنی صادقانه با کسانی که می خواهند زبان روسی بیاموزند این که از آنجایی که آموزش زبان روسی در گروه زبان های تصریفی قرار می گیرد یادگیری این زبان صرفاً باشنیدن یا آموزش زبان روسی غیرآکادمیک بسیار سخت می شود اما مدرس زبان چنان چه به منطق آموزش زبان روسی تسلط داشته باشد یادگیری زبان روسی می تواند مانند زبان خارجی دیگر ساده شود به شرط آنکه مدرس این زبان دانش آموخته رشته آموزش زبان روسی در سطح عالی باشد و بتواند نکات دستوری بسیار مهم را به خوبی برای زبان آموز توضیح دهد بنابراین صادقانه توصیه می گردد که از یادگیری زبان روسی با کسانی که صرفاً زبان مادری آنها روسی است و یا آموزش زبان روسی را به صورت غیرآکادمیک فقط می توانند صحبت نمایند جداً خودداری نمایید.

آموزش زبان روسی

روسیه و زبان روسی ” ترین ” های زیادی دارد. با آموزش زبان روسی در آموزشگاه زبان روسی ایران روس همراه شوید تا بیشتر شگفت زده شوید. زبان روسی جزو زبان هایی است که در صورت دانستن آن به هیچ عنوان بیکارنمی مانید. افرادی که زبان روسی می دانند چه در ایران و چه در خارج از ایران فرصت های شغلی بسیار عالی و خوبی دارند.آموزشگاه زبان روسی ایران روس مفتخر است که بهترین های آموزش زبان روسی را به همکاری دعوت نموده است. زبانی که دارای مزیت های بسیاری است:

زبان روسی جزو پنج زبان اول دنیا در تعداد گوینده است.
زبان روسی زبان کشور های جماهیر شوروی سابق همانند اکراین ، قزاقستان ، ارمنستان ، اسلواکی ، ترکمنستان ، ازبکستان  می باشد.
زبان روسی یکی از پنج زبان رسمی سازمان ملل می باشد.
روسیه بزرگترین کشور جهان می باشد که حدود  ۱۵ % خشکی های کره زمین را در بر می گیرد.

چرا زبان روسی را در موسسه زبان روسی ایران روس بیاموزیم؟

آموزش زبان روسی در موسسه زبان روسی تهران مسکو به وسیله اساتید native و یا تحصیلکرده دانشگاه های معتبر تهران و مترجمین زبان روسی انجام می شود و یادگیری آموزش زبان روسی را برای شما بسیار شیرین می کنند.
آموزش زبان روسی در کلاس های ۴ الی ۵ نفره انجام می گیرد که باعث افزایش بازدهی کلاس ها و یادگیری سریع تر زبان می شود.
کتاب آموزش زبان روسی در سایت آموزشگاه زبان روسی ایران روس به صورت رایگان قابل دانلود می باشد و آموزش آنلاین زبان روسی نیز برای دانشجویان موسسه زبان ایران روس انجام می گیرد.

آموزش زبان روسی در تهران در آموزشگاه زبان روسی موسسه ایران روس دروه های متفاوتی را شامل می شود که می توانید برای اطلاع از آنها با شماره های موسسه تماس بگیرید و یا فرم مشاوره و ثبت نام را پر نمایید.

آموزش زبان روسی – آموزشگاه زبان روسی – موسسه زبان روسی – آموزشگاه زبان روسی در تهران – آموزش مکالمه زبان روسی – آموزش زبان روسی به صورت تخصصی – آموزش زبان روسی برای مهاجرت – دوره مکالمه زبان روسی – آموزش مکالمه زبان روسی – آموزش تخصصی مکالمه زبان روسی – مکالمه روسی – مکالمه زبان روسی

اشتراک مطالب در: